Monday, November 1, 2010

Златни пресек црта себе... (из Киборгијаде)


Златни пресек црта себе...



Улична сцена...

Динамика улице, прометнице, бука из излога, ослоњен на хидрант...

Нога поцупкује, стопала су боса, леп је осећај суве прашине на угрејаним табанима. Теорија струна у акустичној кутији гитаре, шета кроз вијуге. Гле, кад затегне жицом, запева ми душа!

У блоку за цртање Фабриано 4, графитом опипава палац, а малим прстом облачиће папиром. Фејнмана му! Јесу ли црте заиста – криве? Ко је одредио да је ово овде почетак оног тамо? Ма не, у цртанки је покрет из гитарске хармонијске рупе...

Намбу-Готова акција, дешавање у хаосу тренутка који је „бременит“ временом (то значи: хоће да експлодира). Али, мали прст слива експлозије и невидљиви бозони зраче – ремете! – законе механике. Кинетичка енергија слике једнака је збиру лагранжијанске и потенцијалне енергије – што значи да је акција заправо слика (представа речених односа). Време настајања слике није исто што и представљено време – које је управо готова слика! Акција је тако представа протеклог времена, не може се друкчије замислити акција-као-тренутак! Јер би то искључило време из дешавања – а, боже мој, у каквој би онда функцији било трајање!

Због тога је слика истовремено и експлозија и њена представа – а то је апсурд који преформулише време у ознаку скупа (елемената слике, али и читавог свемира, кад већ говоримо о Теорији свега – ђаво да је носи)!

Па читав тај квант енергије, од босог палца и танког слоја смога, преко квргавих прстију гитаристе, до графитног штапића и његовог сливања с дланом и хартијом, жуљањем задњице у гравитацијском односу с хидрантом и потенцијалним стресом треперења струна оглоданог инструмента с излизаним праговима, стохастичка експанзија психолошких асоцијација и сублиминалног опажања прометне улице, те припеке приде, треба да се врати у своје потенцијално стање исказом једног крокија. То је уметност...

Тако и кажу, они, да је представа струне (која је суштински – црта) дводимензионални лист света. Два су параметра који одређују тачку у том свету (тау и сигма). Овоме се додаје још 25 просторних димензија, као и једна временска (према бозонској теорији струна). И брзина светлости је фактор у овој формули, али ми већ одвећ добро знамо да је она пародија апсолутног мировања, које наука признаје једино као топлотни исказ – опет апсурдно – као: апсолутну нулу (апстракција некретања – неодношења).

Имамо даље још (сад је ово већ „црни“ вртлог мисли – као мали торнадо у глави који разбацује слике, појмове и свеколике утиске неформалних категорија) – куда даље? У математичку формулу...

Која треба да потврди оно што је мали прст, по неком свом унутрашњем (а тако се то каже кад се не зна којем – изворном) осећају одлучио шта је истина.



Кључне речи: Намбу-Гото, Лагранж, Теорија струна, Теорија свега, гитара, хидрант, графит-штик, Фабриано, делови тела, стазис, гаф.