Saturday, August 15, 2009

ПРЕПЕЛИЦЕ



Elles me trouvent drôle et se parlent tout bas...

À la Musique, A. Rimbaud



Препелице дозивају

Прхну

Опростиће ти


Гладно око

Над литицом

Где те убише

Метком скривени


Али поклонио си се


И читав

Нови свет...


Ни траг остати неће


Можеш

Кад хоћеш,

Небо и траве

Дрвеће


Смрт ће

Бити

Пребељена


Однеће звук

Из дивљине


Раније сам плакао...

Али нисам знао


Најдраже ствари су

Трептај

Похрањен у музици


Напредујеш у...

Сеновитости


Учиш се вратоломији

Виолончела


Ноћи више не

Описујеш

Оне су

Јаворови годови


И гудала ружина


Капе и шешири

Из веселе оде


А и призивање духа

Лакше ти иде

Уз апсинт


Па и капут његов

Груб нек

Заголица


Све је ту

Смех, дувански

Дим

И саплитање


И страх саговорника

Од лудила


Преметом очију

Управља жеља

Пресмерна...


Сиротињске

Мажете


И локна изнад

Уха


Позваћеш га ту

Усред духова

Пребледелих


Без милости

И шаљивости


Јер шта су обзири

Према радости

Оживљавања?


Сенке беже

Од његовог длана


Не знам...


Али је могуће


Куда би да одеш,

Прелепа?

Богу?


Твоја аура каже:


Могуће...


Али, ту се сада

Сједињујемо


И без тебе ја сам...


Тамо


И, нисам...

Милосрдан


Не

Ниси

Милосрдан...


Не умирем...


Не бих ни да

Мислима

Придам смисао

Ни одећи нежној

А речи тек напола

Изговарам

Радост ме

Раздире


Узносим се


У

Топле стене и

Азур


Па...


Куда би?

Иначе...


У камењар...


Сломљеног ребра


Превише сам протегао

Болно тело:

Крцка


Попићу пиће касније


На литици

Где леже, скривени,

Апачи


Донећу ти колаче

Можда књигу

Миришљаву траву


Да заборавиш на кланицу


Изопачену кострет


И како си ножем

Секо


Пио беоњаче


Док се топиш у

Прозирни вео


Нећу те оживети


Нећу се загрцнути

Животом


Прерано сам схватио:


Дивљи пламен у

Сржи

Спречава трајање


И вриштање

Све више прија


Доврши, пак,

Доручак


Осмехни се лажно


И цркни већ једном


Да те заборавим